Pilates kismamáknak – mire kell odafigyelni?

Volter Imola
gyógytornász, mozgásszervi jógaterapeuta, Pilates-oktató
pilates, kismamatorna, várandósság, kismama-pilates
A kismamáknak nem szabad hirtelen mozgásokkal, forgásokkal, hirtelen helyzetváltoztatással járó sporttevékenységet űzniük, ajánlott azonban számukra a kisebb intenzitású, rendszeres testmozgás – például a könnyű séta, kirándulás, a kismamajóga vagy a pilates.

A pilates vezető elvei: centering, azaz erőközpont; concentration, azaz testtudat; összpontosítás, control, kontrollálás; precision, precizitás; flow, azaz a gyakorlatok összekötése áramló mozgássá. Továbbá: isolation, izoláltan megfeszíteni tudni és ellazítani az izmainkat, külön-külön aktiválni; breathing, légzéstechnika alkalmazása a gyakorlatok során. Mindezek a kismama-pilatesben is érvényesülnek, amelyben azonban speciális szempontokat is figyelembe kell venni.

3 trimeszter és sok-sok testi változás

  • A várandósság kezdetét az utolsó menstruáció első napjától számítjuk. A baba fogantatása két héttel később történik, ugyanis a petesejt ekkorra ágyazódik be. Az első trimeszter a 0-12. hétig tart, ez idő alatt az embrió magzattá válik, a 8. hét végére kifejlődnek a legfontosabb szervek.
  • A kismama ilyenkor erőteljes hormonális változásokon megy át. Gyakran fáradt, rosszullétei, hangulatváltozásai vannak, fokozódik a szag- és ízérzékenység, megnövekszik az anyagcsere üteme és a szívverése. A második trimeszterben (12-28. hét) a baba mozgása már érezhetővé válik, főként a 16. héttől, a 25. héttől felgyorsul a baba súlygyarapodása, alvási ciklusai kialakulnak, a trimeszter végére kinyitja a szemét. A kismamánál a trimeszter elejére általában elmúlnak a rosszull&e

A tartalom többi része csak regisztrált tagjaink számára elérhető

Csatlakozom a programhoz